onsdag 11. august 2010

Una semana

Fronter Oppland vgs tar ikke lenger imot maei0608 og AFS Intercultural Programs har sendt meg velkomstinformasjon på e-post. Det står en turkis koffert midt på gulvet og lister som pakkeliste Mexico, ting jeg må gjøre før jeg reiser og ting jeg må kjøpe til Mexico ligger spredd utover diverse overflater. Boken Noruega ligger også her, sammen med en ostehøvel og andre norske ting. Det holder på å gå opp for meg at jeg faktisk må begynne å pakke.

For ni måneder siden hadde jeg akkurat sendt inn del to av AFS-søknaden min. Jeg var litt nervøs, men jeg tvilte aldri på at jeg hadde gjort det rette. Det har sjelden vært så stor jubel i heimen som da jeg fikk et brev med et blått ark i der det sto "Utvekslingsprogram Mexico 10/11". Først da skjønte jeg akkurat hvor mye dette betydde for meg. Jeg har alltid vært sikker på at jeg gjør det rette, selv nå, når reisefeberen begynner å melde seg og sommerfuglene er mer aktive enn noen gang.

Om nøtaktig ei uke sitter jeg sammen med 11 andre spente Mexicofarere på Gardermoen Hotell. Det er litt vilt å tenke på. Den første helga på mexicansk jord skal vi tilbringe på velkomstleir i Mexico City. På søndag skal jeg og tre andre fra Norge ta fly videre til vertsfamiliene våre. Min venter på meg på flyplassen i Tabasco, som fortsatt både er en saus og en delstat. Sånn hvis dere hadde glemt det.

1 kommentar:

  1. Så flott blogg, Marte Stine! Det er artig å lese det du skriver. Jeg kommer til å kikke innom, men som vi kom frem til i dag: Blir den sjelden oppdatert er det antakelig et tegn på at du har det så kjekt at du ikke har tid. God reise i morgen!

    SvarSlett