mandag 23. august 2010

Marte Stine møter Mexico

Nå har jeg vært her i fire dager uten å gi lyd fra meg. Men jeg har det altså bra. Jeg tror jeg har opplevd noe i likhet med kultursjokk, og jeg tror ikke jeg kan si at det var særlig morsomt akkurat da det skjedde, det var nemlig i det øyeblikket jeg skjønte at jeg skulle dele seng med de to søstrene mine på et ganskeså lite rom. Det er bare uvant, ikke noe særlig negativt, jeg tillater ikke negative tanker for tiden, ikke mange av de i alle fall. Etterdønninger av sjokket kom da jeg så oppvaskbenken i bakhagen, menmen, er man i Mexico så er man i Mexico. Været er varmt, ingen overraskelse der, og maten er for det allermeste god. Mitt første nye spanske ord var "picante" som betyr sterk, som i sterk mat. Det sier vel litt. Språket er vanskelig, i den betydning at det gir ordet vanskelig en ny betydning. Jeg prøver så godt jeg kan, men det er neimen ikke lett å forstå et språk man bare kan "un pocito" av. Når jeg får skaffet meg en adapter til dataen min skal jeg komme sterkere tilbake med bilder og lengre avhandlinger. Takk til Emma fra Danmark som lånte meg mini-pcen sin!

6 kommentarer:

  1. Håper sjokket legger seg, slik at du kommer inn i en grei hverdag. Spennende!

    SvarSlett
  2. Oi, hørtes uvant ut ja! Men det er vel meningen at det skal være annerledes :P Håper du koser deg da, venter spent på neste innlegg!

    SvarSlett
  3. hadde ikke takla å dele seng med TO andre, aldri i verden! men du klarer alt og takler alt, dette blir nok kjempefint! gleder meg til flere innlegg fra mexico:)

    SvarSlett
  4. såå spennede da M.S :O)du har jo en flott innstilling da!! håper senga er STOOOOR så det ikke blir for tett da :O) trøste deg med att det er ikke kaldt der da,så du slepp å stå ute å vaske opp med votter :O) lykke til,ser frem til å høre fra deg !!! klem Berit ,venninna til mor:O))

    SvarSlett
  5. jeg prøvde å skulle skrive via nettadr og navn,men fikk bare feil feil ,skjønte ikke åssen jeg skulle få inn en kommentar,derfor ble det anonym , :( Berit bergtsrand

    SvarSlett
  6. Jeg sier meg enig der MS, hørtes uvant ut! Sjokket blir sikkert borte etterhvert ;D Håper du koser deg masse og så skype's vi snart! Jeg får bare sitte her i Norge og glede meg til neste innlegg jeg da :D:D

    SvarSlett