tirsdag 13. juli 2010

Paradis i sterk saus

Ordtaket "Ting skjer når du minst venter det" fikk en helt ny betydning forrige mandag. Jeg stod i kø for å sjekke inn på Torp flyplass da mor ringte, og på grunn av høylytte norske ferieturister var omtrent det eneste jeg hørte: "Kan du gå litt unna bråket? Jeg skal nemlig fortelle deg noe viktig. Hjertet mitt gjorde bokstavelig talt et hopp, og i hodet mitt suste tankene gjennom alle mulige slags viktige beskjeder hun kunne ha å fortelle meg. De stanset brått ved "vertsfamilie" på omtrent samme tid som jeg fikk servert det samme ordet gjennom telefonen. Det kom noen fjortisaktige fnise- og kniselyder ut av kjeften min som jeg helst ikke vil være ved. Stakkars Italiaturister som ble vitner til min mindre elegante gledesdans rett foran bagasjebåndene, spesielt hvis en tenker på at jeg er omtrent like flinke til å danse som en trestokk. Ja, jeg har endelig fått vertsfamilie!

Stedet er Paraíso, Tabasco på sørkysten mot Mexicogolfen. Og jeg bare; "Hææ? Er ikke Tabasco en sterk saus?" Jo, det er det, men det er også her:


Jeg slo opp paraíso på min flotte iFinger, og gjett hva; paraíso betyr faktisk paradis. For et fantastisk sammentreff, ikke sant?

4 kommentarer:

  1. Åååh, GRATULERER :D Så bra, nå ble jeg glad på dine vegne...

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye..! :)har du fått vertssøsken? :)

    SvarSlett
  3. Det er så bra å få søsken! Jeg tror det gjør alt mye lettere (bank i bordet) Jeg ønsker deg såå mye hell og lykke i Mexico =) Når drar du forresten?

    SvarSlett