tirsdag 31. mai 2011

Villahermosa er en fin by

Heihei folkens!


Lenge siden sist, men som kjent har jeg vært på tur. Ruta Maya var en helt super opplevelse! Jeg har tenkt til å dedikere et helt innlegg med fine bilder og sånt bare for å skrive om hva som skjer når nærmere 80 utvekslingsstudenter tilbringer to uker i buss for å farte rundt i Mexico. Greia er at jeg har allerede krota ned litt i ei skrivebok, men den ligger igjen i den andre kofferten i Paraiso. Akkurat. Det er garantert ingen utvekslingsstudenter som synes det høres fint ut å bytte familie når det bare er igjen fem uker av oppholdet. Jeg syntes i alle fall ikke det var noen fin tanke, men fra jeg satte foten innenfor døra i huset i Paraiso på mandagskvelden til jeg flytta på lørdag var jeg bare sikker på at jeg måtte UT. Det er komplisert, og jeg har ikke lyst til å henge ut noen eller snakke stygt om noen. For familien i Paraiso vil for alltid være min mexicanske familie (jeg bodde tross alt der i nesten ni måneder), bare at de må dele den plassen litt med lokalkontakta mi og familien hennes også da.

Altså, jeg kom hit til Villahermosa på lørdag med en liten koffert og en pose ting, resten skal vi hente i løpet av morgendagen tror jeg. Jeg angrer overhodet ikke på at jeg tok denne avgjørelsen, selv om jeg aldri hadde lyst til å gjøre det, for siden lørdag har jeg hatt det veldig fint. Det litt dumme er jo at jeg ikke skal gå på skolen lenger, fordi skolen min i Paraiso er fortsatt en time unna, men så tror jeg ikke at jeg hadde gått så mye på skolen om jeg hadde vært der heller, for de avsluttende eksamenen starter neste uke såå. I alle fall har jeg ikke somla med å finne på noe da. I går sto jeg opp kvart over seks for å være klar til morgensvømming klokka sju. Bra trening da gitt! Planen er også at jeg skal finne annet å gjøre på dagen og/eller ettermiddagen også, så det blir fint. Ellers så har jeg blitt innvitert i bryllup i Puebla om et par uker, også tror jeg at det blir litt mer reising også den siste tida. Må jo nytes. Kun 32 dager igjen i Mexico!

Og for de som har vært bekymret for meg, nå kan dere slappe av, jeg har det supert! Og hvis noen har lyst så kan vi godt bytte litt mexicansk hete mot norsk frisk sommervarme(kulde?). 40 er FOR varmt!

1 kommentar:

  1. Godt å høre at du har det bra. Nyt den siste måneden!

    SvarSlett